2010. december 12., vasárnap

Puha mézespuszedli

hozzávalók kb. 80 darabhoz (zárójelben az általam felhasznált mennyiségek-csak 1/3-ad adagot készítettem):
  • 125 g méz (41 g)
  • 125 g vaj/margarin (41 g)
  • 3 tojás (1)
  • 250 g porcukor (83 g)
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja (ennél egy kicsivel kevesebbet használtam)
  • 500 g finomliszt (166 g)
  • 1 tk. szódabikarbóna (1/3 tk.)
  • 2 ek. mézeskalácsfűszer (1 csapott ek.)
A kenéshez és a díszítéshez:
  • 1 tk. tejszín (én tejet használtam)
  • 1 tojás
  • dió, mandula, mogyoró, pisztácia
 
A mézet felolvasztottam a vajjal, és hagytam langyosra hűlni.
A tojást eldolgoztam a porcukorral és a citromlével, hozzáadtam a mézes-vajas keveréket.
A lisztet összekevertem a szódabikarbónával, a mézeskalácsfűszerrel és a reszelt citromhéjjal, és apránként a mézes-tojásos alaphoz adagoltam, fakanállal összedolgoztam (lágy-ragacsos masszát kapunk). Folpackkal letakartam, és hűtőszekrényben egy éjszakán át pihentettem (min. 3 órát hűtsük).
Lisztezett deszkán a tésztát átgyúrtam, 3 részre osztottam (egész adagnál 8 részre), és 4 cm átmérőjű rudakat sodortam belőle. Mindegyiket kb. 10 egyenlő részre vágtam, és lisztes kézzel gombócokat formáltam belőlük. Sütőpapírral bélelet tepsiben egymástól 4-5 cm távolságra raktam őket, tetejüket megkentem tejjel elhabart tojással, majd mogyoróval és mandulával díszítettem.
200 fokra előmelegített sütőben 10-12 perc alatt sültek meg.

 
Nők lapja konyha, Lajos Mari receptje

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése